تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/11 - 23:34
کد خبر: 468843

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی / برنامه هفته خوابگاه های دانشجویی اعلام شد

۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی / برنامه هفته خوابگاه های دانشجویی اعلام شد

در بسته خبری امروز موضوعاتی چون برنامه هفته خوابگاه های دانشجویی اعلام شد و ۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی و زمزمه‌های مرد امنیتی اصلاح‌طلبان برای توبه از انقلاب! و دیگر موارد که در ادامه به مرور آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز موضوعاتی چون برنامه هفته خوابگاه های دانشجویی اعلام شد و ۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی و زمزمه‌های مرد امنیتی اصلاح‌طلبان برای توبه از انقلاب! و دیگر موارد که در ادامه به مرور آن می پردازیم.

برنامه هفته خوابگاه های دانشجویی اعلام شد

با توجه به حضور حداکثری دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی و به منظور ارتقاء روحیه نشاط و سلامت و مشارکت و همدلی در میان دانشجویان در سال جاری نیز هفته خوابگـاه های دانشـجویی از تاریـخ۱۶ تا۲۲ اردیبهشت۱۴۰۲ با شـعار «خوابگاه دانشـجویی؛ عرصه مسئولیت پذیری و مشارکت جمعی» برگزار می شود.

نظر به این که از طرح ها و ابتکارات نو و تجربیات موفق و برتر دانشـگاه ها در این بخش تقدیر خواهدشد، شایسـته است ترتیبی اتخاذ شود تا پس از برگزاری هفته سراهای دانشجویی گزارش اقدامات برجسته انجام شده به این صندوق ارسال شود.(جزئیات بیشتر)

۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی

 صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دریافت چهار نوع وام دانشجویی(تحصیلی، ضروری، شهریه و ودیعه مسکن) ۷ شرط عمومی و آموزشی تعیین کرد.

تمامی دانشجویان روزانه و نوبت دوم متقاضی وام‌های تحصیلی و شهریه تا ۱۳ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه یکپارچه سازی صندوق رفاه دانشجویان برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کنند.

طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاریخ ثبت نام وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نیز اعلام خواهد شد و دانشجویانی که ورودی جدید هستند برای دریافت وام‌های دانشجویی ابتدا باید نسبت به ثبت نام به عنوان کاربر جدید در سامانه اقدام کنند و تمامی دانشجویان رشته‌های دانشکده مدیریت و حسابداری نیز هنگام ثبت نام دانشکده خود را دانشکده علوم اداری انتخاب کنند.(جزئیات بیشتر)

زمزمه‌های مرد امنیتی اصلاح‌طلبان برای توبه از انقلاب!

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب، چهره امنیتی جناح چپ و از مقامات بلندپایه دولت روحانی اخیرا در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد درباره این ادعا که چرا امروز تفکرات مختلف نمی‌توانند مانند دوران بعد از پیروزی انقلاب حرف‌های خود را بیان کنند، اظهار داشت: "می‌خواهم بگویم دچار انحراف شدیم. قرار بود که به گفته شهید مطهری فلسفه مارکس را یک مارکسیست در دانشگاه درس دهد. قرار بود که هر کسی اسلحه برداشت و آدم کشت و خون کسی را ریختن، این خط قرمز باشد. خب شاید این سؤال را هر کسی از من بپرسد، بگویم من به سهم خودم شرمنده تو هستم. "(جزئیات بیشتر)

جزئیات برگزاری دوره‌های مهارتی فرهنگی و دانشجویی اعلام شد

 دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید محمد بطحائی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل « شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های مهارتی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» (هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت) را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های مهارتی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و براساس راه کنش‌های بسته کاری ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی و راه کنش‌های بسته کاری ارتقاء تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی و با توجه به تفاهم‌نامه بین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه ابلاغ می شود.(جزئیات بیشتر)

جایزه تداوم به صاحبان فرآیندهای دانش پژوهی علوم پزشکی اعطا می شود

دکتر محبوبه مافی‌نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: رویدادهای این همایش در قالب سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های آموزشی، صبحانه‌های کاری، سمپوزیوم‌ها، سخنرانیهای کوتاه، کلینیک مشاوره آموزشی، ارائه پایان نامه ها، ارائه تجربیات کلان مناطق، مناظره، ارائه پوسترها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار همایش امسال، پنجمین جشنواره ایده های نوآورانه دانشجویی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز برگزار می شوند.(جزئیات بیشتر)

صدور دانشنامه دانش‌آموختگان علوم پزشکی با قابلیت ویژه ضد جعل

 اولین نمونه از دانشنامه های دانش آموختگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که به همت معاونت آموزشی این دانشگاه، با فرمت جدید طراحی شده است، صادر شد.

دکتر سعید فطوره چی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره طراحی و صدور دانشنامه های جدید گفت: دانشنامه های جدید دارای ۱۷ کد امنیتی هستند و با قابلیت های متعدد برای اولین بار از میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بکارگرفته شدند و لذا، هیچ گونه جعل مدرک در آن امکانپذیر نیست.(جزئیات بیشتر)

آئین نامه رتبه بندی معلمان باید اصلاح شود

 قاسم احمدی لاشکی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با فرهنگیان شهرستان آباده، بیان کرد: در دهه‌های اخیر تصمیمات خلق الساعه برخی دولت‌ها، آموزش و پرورش را با چالش روبرو کرده است.

احمدی لاشکی اظهار کرد: در تخصیص بودجه به آموزش و پرورش مجلس می‌توانست بهتر عمل کند. در اثنای اجرای رتبه بندی بیش از ۶ هزار حکم برای معلمان صادر شد و دولت کار خطیر و سنگینی انجام داد که باید شکرگزار بود.(جزئیات بیشتر)

پنج تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران با دانشگاه‌های روسیه منعقد شد

 دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با رؤسای دانشگاه‌های دولتی مسکو، کازان، اوستیای شمالی و دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی امضا کرد.

این تفاهم‌نامه‌ها در راستای ارتقای همکاری در زمینه توسعه همکاری در حوزه انتقال دانش، تحقیقات مشترک و مبادلات دانشگاهی بین این دانشگاه‌ها و دانشگاه تهران منعقد شدند.(جزئیات بیشتر)

۱۳ اردیبهشت آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی آزاد

 انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کرده و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top